Az oldalra felkerült:
2014. március 10-én

Lilla-napi vonatozás
2014. február 15.


    Lilla-napja előtt egy nappal rendezte meg idén az ÉSZAKERDŐ Zrt. a lassan már hagyománnyá váló Lilla-napi vonatozást. A program során két különvonat indult Garadnára: a kirándulóvonat utasai a 100 évvel ezelőtt elhunyt Herman Ottó munkásságával ismerkedhettek meg, majd sétát tehettek a nemrég megújult lillafüredi függőkertekben és a Pisztráng tanösvényen. A vasútfotósoknak C-50-eses Bax-kocsis, illetve vegyesvonat szolgáltatta a különlegességet. A rendezvény keretén belül megemlékeztünk a Lilla-gőzmozdony 60 évvel ezelőtti üzembeállításáról is. A program megkoronázásaként pedig frissen töltött disznótoros ebéddel várta vendégeit Garadnán a Mókus Odú büfé.

Érkezés Majláth-ra a hajnali ködben...
Lilla-gőzös jól állja a fagyot, bár kazánjában valószínűleg inkább a tüzet kedvelné... :-)
Diósgyőr-Majláth állomás felvételi épülete a pirkadati kihaltságban
A díszkő mögötti zászlórúd úgy látszik, ma már csak a múlté...
Ködbe vesző Bax-kocsik Majláth-on
Belőlük lesz majd a kirándulóvonati szerelvény.
Ez pedig már maga a Lilla-napi program
Megemlékezés Diósgyőr-Majláth-on a Lilla nevű gőzmozdony 60 évvel ezelőtti üzembeállításáról
Diósgyőr-Majláth
A 447,401 pályaszámú mozdony történetét Korek Károly, az ÉSZAKERDŐ Zrt. nyugalmazott vasúti szakfelügyelője idézte fel a közönségnek.
Diósgyőr-Majláth
Lilla-gőzös, háttérben a két különvonattal
Reméljük, hogy egyszer még Lilla is „beállhat majd a sorba”, akárcsak 2007-ben:
Diósgyőr-Majláth
2012. őszi kiállítása óta aligha volt még ilyen tiszta a mozdony, mint most... igaz, 60. születésnapjára ennyit legalább megérdemelt.
...akárcsak ezt a koszorút is, melyet az ÉSZAKERDŐ Zrt. és a Lilla-napi vonatozás résztvevőinek nevében Korek Károly helyezett el a mozdony oldalán.
Diósgyőr-Majláth
A mozdony rövid ideig belülről is szemügyre vehető volt.
Diósgyőr-Majláth
Menetrend szerinti vonat előzi különvonatainkat az ünnepség ideje alatt
Diósgyőr-Majláth
A kirándulóvonat immár elment Puskaporosra, rövidesen indul tovább a fotósvonat is Lillafüred felé
Úton Papírgyár és a Mély-völgyi híd között, látra a kirándulóvonat után...
Fotómegállás a Mély-völgyi híd előtti sziklaszorosban
Fotósvonat nem feltétlenül fotózáshoz kedvező légköri viszonyok között a Mély-völgyi híd előtt
Fotósvonatunk átkel a Mély-völgyi hídon
Tisztul a kép, ahogy a vonat közeledik...
Fotósvonat a Mély-völgyi hídon
Puskaporos
A kedves kis hétvégi házak és fenyőfák jelentette háttér igazán havas időben teszi idillivé ezt a fotóhelyet, de azért most sem volt utolsó
Köd előttem, köd utánam
Fotósvonat C-50-essel és Bax-kocsival Puskaporoson
Puskaporos
Néhány fotó erejéig visszatoltunk az ívig. A nagy fa szép háttérnek bizonyult.
Vasútfotósok a fotósvonaton, útban Lillafüred felé
Az ablakok közé elhelyezett oldalakon a Lilla-gőzös aktív életét felelevenítő fotókiállítás volt látható.
Puskaporoson megelőztük a kirándulóvonat szerelvényét, így Lillafüreden semmi akadálya nem volt annak, hogy az alagútból előbújó vonatot lencsevégre kaphassuk.
Lillafüred
A kirándulóvonat szerelvénye a fő deltaágban
Lillafüred
Kiránduló- és fotósvonat a deltában
Lillafüred
A menetrend szerinti vonatok elhaladásának idejére különvonataink félreálltak a Park kitérőbe, különleges fotótémát biztosítva.
Lillafüred, Park kitérő
Ma már itt sem mindennapi látvány a vonat, ráadásul két szerelvény egyszerre...
Lillafüredről elsőként a fotósvonat folytatta tovább útján Garadna felé
Röviddel az indulás után fotómegállást tartottunk a Görbe hídnál
...majd közel 10 percnyi út után félreálltunk a Fazola-kohónál található kitérőbe, ahol magunk elé engedtük mind a menetrend szerinti, mind a kirándulóvonatot.
Különvonataink érkezése Garadna állomás 2. vágányára
Elsőként a kiránduló-, majd azt követve a fotósvonat érkezett be az állomásra.
Nem mindennapi tolatási művelet Garadnán
Közbezárt mozdony, teherkocsik, Bax-ok, stb-stb...
A vegyesvonati szerelvény összeállítása Garadnán, közbezárt mozdonnyal, Uba- és Bax-kocsikkal
Garadna
Immár útra készen a fotós vegyesvonat, élén a 408-as C-50-essel
Az első fotómegállást Közép-Garadna megállóhelyen (néhai állomáson – ennek nyomai nyári gaz híján most jól látszottak...) tartottuk
Közép-Garadna vegyesvonattal
Igen rég nem közlekedett ilyen a LÁEV-nél, pláne tehervonat légfékezéssel...
Közép-Garadna, fotós vegyesvonattal
Völgymenetben ismét használtuk a kitérőt Fazola-kohónál
Ezúttal egy menetrend szerinti vonattal kereszteztünk itt.
Közelekdik a menetrend szerinti vonat a néhai Szomorúi rakodónál...
Vonatkeresztezés Fazola-kohó állomáson
Különvonatunk néhány száz méterrel lejebb, a jávorkúti út átjárójánál, a néha Szomorúi rakodónál
Ebből a nézetből ez valóban új és jó fotóhelyszín volt!
Vegyesvonatunk a Szomorúi rakodó alatt, útban Lillafüred felé a Garadna-patak partján...
Fotómegállás a Savós-völgyi viaduktnál
Vegyesvonat a Savós-völgyi hídon
C-50-es, teher- és személykocsik a nem is olyan kicsi hídon...
Savós-völgyi viadukt vegyesvonattal
A vegyesvonat ezúttal Lillafüred állomásig közlekedett, ahol a vonat kiállt a Park kitérőbe
Vegyesvonat a lillafüredi Park kitérőben, ideális fényviszonyok között
Lillafüred, Park kitérő
Különvonatunk és a háttérben Miskolc felé haladó menetrend szerinti járat
A fotósvonat ezután tett még egy kört Garadnára, ahol a disznótoros ebéd várta a megfáradt utasokat. Itt a Fazola-kohónál tartunk éppen fotómegállást.
Fotómegállás a Fazola-kohónál
A Garadna völgyének emblematikus nevezetességei egy képen: kisvasút, kohászati múzeum és az Őskohó

Az oldalon szereplő bármely fénykép, vagy írás esetleges további felhasználásának
csak előzetes hozzájárulásommal tudnék örülni!